Диплом, курсовая, контрольная работа
Помощь в написании студенческих работ

Выводы. 
Определение исследовательских задач для системы разметки устного английского учебного корпуса

РефератПомощь в написанииУзнать стоимостьмоей работы

Izumi Emi, Uchimoto Kiyotaka и Isahara Hitoshi Error Annotation for Corpus of Japanese Learner English. — Kyoto: National Institute of Information and Communications Technology (NICT). — стр. 71−80. Huang Lan-fen CONSTRUCTING THE TAIWANESE COMPONET OF THE LOUVAIN INTERNATIONAL DATABASE OF SPOKEN ENGLISH INTERLANGUAGE (LINDSEI) // Taiwan Journal of TESOL. — 2014 г. — Т. 11.1. — стр. 31−74… Читать ещё >

Выводы. Определение исследовательских задач для системы разметки устного английского учебного корпуса (реферат, курсовая, диплом, контрольная)

На основе прослушанных аудиозаписей был составлен список возможных ошибок и расклассифицирован по категориям. По полученным данным была создана система тэгов для аннотации транскрибированных текстов. Аннотированные тексты позволяют увидеть наиболее часто встречающиеся типы ошибок, а также непосредственно отдельные слова, в которых возникновение ошибок наиболее вероятно. Применение этих данных в обучении позволит проработать на занятиях наиболее сложные моменты устного ответа и избежать совершения распространенных ошибок.

Дальнейшей целью работы являются изучение большего объема аудиозаписей для выявления не встреченных ранее ошибок и расширения системы тэгов, а также полная транскрипция аудиозаписей с целью аннотации текстов и применения их в исследовательских работах.

Список литературы

  • 1. Biber D., Johansson, S., Leech, G., Conrad, S., & Finegan, E The Longman grammar of spoken and written English [Книга]. — Harlow, Essex: Pearson Education, 1999.
  • 2. Biber Doug и Xeppen Randi Comparing native and learner perspectives on English grammar: a studv of complement clauses [Журнал]. — стр. 145−158.
  • 3. Breiteneder [и др.] VOICE recording — Methodological challenges in the compilation of a corpus of spoken ELF [Журнал] // Nordic Journal of English Studies. — 2006 г. — Т. 5/2. — стр. 161−188.
  • 4. Brezina Vaclav Syntactic structures in the Trinity Lancaster Corpus [В Интернете] // ESRC Centre for Corpus Approaches to Social Science (CASS). — 2016 г. — http://cass.lancs.ac.uk.
  • 5. Corder P Error Analysis and Interlanguage [Журнал]. — Oxford: Oxford University Press, 1981 г.
  • 6. de Haan P. & van der Haagen, M. The Search for Sophisticated Language in Advanced EFL Writing: A longitudinal study [Журнал] // Twenty Years of Learner Corpus Research: Looking back, Moving ahead. — [б.м.]: Louvain-la-Neuve: Presses universitairs de Louvain. — стр. 103−116.
  • 7. Douglas Biber Susan M. Conrad, Randi Reppen, Pat Byrd, Marie Helt, Victoria Clark, Viviana Cortes, Eniko Csomay, Alfredo Urzua Representing Language Use in the University: Analysis of the TOEFL 2000 Spoken and Written Academic Language Corpus [Книга]. — Princeton, New Jersey: Educational Testing Service.
  • 8. Ellis R The Study of Second Language Acquisition [Журнал]. — Oxford: Oxford University Press, 1994 г.
  • 9. Gablasova Dana и Brezina Vaclav How to communicate successfully in English? An exploration of the Trinity Lancaster Corpus [Конференция]. — UK: Lancaster University, 2014.
  • 10. Gass S.M. and L. Selinker Second language acquisition: An introductory course [Книга]. — Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum, 2001.
  • 11. Huang Lan-fen CONSTRUCTING THE TAIWANESE COMPONET OF THE LOUVAIN INTERNATIONAL DATABASE OF SPOKEN ENGLISH INTERLANGUAGE (LINDSEI) [Журнал] // Taiwan Journal of TESOL. — 2014 г. — Т. 11.1. — стр. 31−74.
  • 12. Izumi Emi, Uchimoto Kiyotaka и Isahara Hitoshi Error Annotation for Corpus of Japanese Learner English [Журнал]. — Kyoto: National Institute of Information and Communications Technology (NICT). — стр. 71−80.
  • 13. IZUMI Emi, UCHIMOTO Kiyotaka и ISAHARA Hitoshi The NICT JLE Corpus: Exploiting the language learners' speech database for research and education [Журнал] // International Journal of The Computer, the Internet and Management. — Kyoto: [б.н.], 2004 г. — Т. 12. — стр. 119 -125.
  • 14. Izumi Emi, Uchimoto Kiyotaka и Isaharaa Hitoshi SST speech corpus of Japanese learners' English and automatic detection of learners' errors [Журнал] // ICAME Journal. — [б.м.]: Kobe University. — Т. No. 28. — стр. 31−48.
  • 15. J. Liddicoat Anthony Native and non-native speaker identities in interaction: Trajectories of power [Журнал] // Applied Linguistics Review. — 2016 г. — Т. 7(4). — стр. 409−429.
  • 16. Kawecki R. A beginner French learner corpus [Раздел книги] // Twenty Years of Learner Corpus Research: Looking back, Moving ahead / авт. книги S. Granger G.Gilquin & F. Meunier (eds). — [б.м.]: Louvain-la-Neuve: Presses universitairs de Louvain, 2013.
  • 17. MacWhinney B. The CHILDES Project, Volume 1: Tools for analysing talk: Transcription format and programs [Книга]. — Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum, 2000.
  • 18. Peltonen Pauliina и Lintunen Pekka Integrating quantitative and qualitative approaches in L2 fluency analysis: A study of Finnish-speaking and Swedish-speaking learners of English at two school levels [Журнал] // EuJAL. — 2016 г. — Т. 4(2). — стр. 209−238.
  • 19. Riazantseva Anastasia Second language proficiency and pausing: A study of Russian speakers of English [Журнал] // Studies in Second Language Acquisition. — 2001 г. — Т. 23(4). — стр. 497−526.
Taylor Cathy Further Trinity Lancaster Corpus research: Examiner strategies [Online] // ESRC Centre for Corpus Approaches to Social Science (CASS). — 2016. — http://cass.lancs.ac.uk.

20. Wu C.-Y., Cheung, H. & Gao, Z.-M. The adverbialization of BUT in Taiwan EFL writing [Раздел книги] // Twenty Years of Learner Corpus Research: Looking back, Moving ahead / авт. книги S. Granger G.Gilquin & F. Meunier (eds). — [б.м.]: Louvain-la-Neuve: Presses universitairs de Louvain, 2013.

Показать весь текст
Заполнить форму текущей работой